Sköna dagar hemma


Jag var ju kompledig torsdag-fredag och efter fyra dagars sammanlagd ledighet känns det som en evighet. Jag har tränat en del, sovit massor, plockat hemma och skött familjeadministration och rentav kommit på hur vår blivande 20-åring ska firas nästa helg. Jag vägde mig i morse, utan krav eller press och med en nöjd nickning konstaterade jag siffrorna på vågen. Jag redovisar inget nu, utan stress, press och krav får det vara ett tag på den fronten.

På eftermiddagen idag kom vi iväg till ett naturreservat i närheten med kaffekorgen under armen. Tyvärr blev jag litet irriterad på vägen dit vilket fick mig att utan eftertanke äta en muffins och fyra rutor choklad, men eftersom irritationsorsaken löstes så får det väl vara hänt.

Jag är utvilad, redo för veckan som kommer, kläderna är rena och strukna.

-Arbetsveckan-Here I come!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: