Tre timmar i trädgården

 

Tre timmar i trädgården får räknas som dagens andra pass; jag har slitit, släpat, räfsat, rotat och blivit piskad i ansiktet av kvistar och grenar, med och utan taggar.

 

Lunchen blev ännu en laxbit med grönsaker, mycket bra. Men så hjälpte jag dottern vispa smet till kärleksmums.... Ett pekfinger som jag fått smet på åkte som ren reflex i munnen och resulterade att jag skrapade ur smetbunken när kakan åkt in i ugnen. Som tur var det inte så mycket kvar på kanterna.

 

Till middag ska vi äta potatis- och purjolökssoppa. Vi har bara tungt, finskt rågbröd hemma så det borde inte trigga igång något sug efter dotterns kaka senare i kväll. Jag har dessutom mellanmålskeson kvar! :)

Postat av: Hovika

Låter som en bra dag i hälsohelgen.

2012-04-29, 21:52:18 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: