Impulskontroll

 
Himlen igår före det brakade lös
 
Dottern och jag möttes upp på centralen före hemresa med tåg och min första impuls när jag såg att vi skulle ha 40 minuter före avgång var att vi skulle gå och fika. Jag tänkte väl till ett varv och köpte bara en liten latte till mig, dottern hon tog en biskvi. En biskvi som hon gnagde på runt, runt och så lämnade hon hela mittendelen, delen där smörkrämen står som högst. Jag stirrade på den där biten en bra stund, men dels blir dottern riktigt arg när jag agerar hushållsgris, dels talade jag om för mig själv att jag inte ville ha biskviresten. För det ville jag inte. Men rätt intressant är att fundera på vad man gör på "autopilot", utan att ha hjärnan med sig. Jag kände mig rätt nöjd att jag stod emot impulserna.
 
Frukost: mild, naturell yoghurt, vaniljpulver, supermüsli, honung, kaffe
Lunch: 3 msk durumvete, 2 små bitar kyckling, 1 msk bea, 1 tomat
Eftermiddag: 1 liten latte
Middag: 2 skivor mörkt surdegsbröd, litet Bregott, 1 ägg, 4 köttbullar, te
 
Så får vi väl se om det blir något mer i kväll eller inte.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: