Vänner

 
Jag vet inte om jag någonstans läst om vikten av att ha vänner som hälsoaspekt men jag tror det är så viktigt. Jag är på det stora hela alltid omgiven av människor, de flesta kollegor och bekanta, någon enstaka mer kollega och vän, men det rör sig i princip om två, tre personer. Visst har jag många som skulle kunna bli riktigt goda vänner, men för att bli det behöver man tid. Tid och gemensamma minnen och erfarenheter. Och i tillägg till det är jag nu en social eremit så det är inte så ofta att jag vill eller förmår att öppna upp för dessa möjligheter att fördjupa en potentiell vänskap.
 
I över 30 år har jag varit vän med de två jag nu träffat och jag känner hur bra jag mår av dem. Att kunna berätta allt och vad som helst (utan att lämna ut någon annan förstås), inga krav, inget annat än att vi bara är de vi är och vi är bara bra.
 
Det stillar själen på något vis.
Postat av: Minendie

Det är en riktigt energikick att umgås med såna vänner, som man känner sig helt trygg med. En sån vänskap är något att vara tacksam för och säger väl en hel del om både vännerna och dig själv. Är man en del i en bra grupp så är man ganska bra själv också :)

2012-08-04, 19:59:14 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Hovika

Instämmer att vara med riktigt nära vänner är en ovärderlig gåva som ger massor.

2012-08-05, 00:23:49 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: