För att komma tillrätta

Korta stunder idag kände jag mig så stressad att jag nästan behövde ta sats för att dra in luft.

Eller, kanske inte fullt så illa, men stirrig och irriterad var jag. Så jag har gjort jobbsaker, hjälpt sonen med inlämningsuppgiften (han är dyslektiker och skriftliga inlämningsuppgifter kräver extra stöd), tvättat, gjort ren köksfläkten, handlat mat och så var det kväll.

Ännu en solig dag går mot sitt slut.
Postat av: Minendie

Ta hand om dig så du inte tar ut dig för mycket. Det är lätt att tänka att det inte händer en själv, att man orkar, men rätt som det är orkar man inte mer. Ibland är man så uppe i allt och tycker det är så kul att man inte riktigt märker av att det blir för mycket. Nu verkar ju du vara medveten om att det är mycket, jag hoppas att du hittar pauser när du kan varva ner på det sätt som passar dig bäst.

2012-02-26, 20:04:14 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: hovika

Var rädd om dig. Mota bort stressen innan den blir en påhängsen följeslagare - inte lätt jag vet. Hoppas det blir lite lugnare, mera lagom. Kram

2012-02-26, 21:46:37 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: