Nog har jag ätit



Även om inte brittisk mat är mycket att stå efter så är ju matutbudet i London helt makalöst. Vi åt indiskt på Bangalore Express en gång, libanesiskt på Marrousch Express två gånger och Thai i Notting Hill en gång.

 

Vi hann också med Afternoon Tea på Orangeriet vid Kensington Palace också. Det är en mycket vacker miljö där man inte har några som helst krav på klädkod, priset är helt OK, man behöver ingen förhandsbokning och dessutom är sconsen mycket god.

 

Med tanke på att vi var på resa med all problematik kring nyttig mat som det innebär så klarade vi oss hyfsat bra. Nästan ingen alkohol, inga riktiga desserter utan ett par munsbitar och båda undvek vi att äta upp allt av de snabba kolhydraterna.

 

 

Dagens möteslunch skulle föreställa enkel, men efter en jordärtkockssoppa med whiskyfrästa champinjoner och lax med melonsallad var jag proppmätt. Middagen i kväll serverades med vin till både för- och varmrätten (laxbakelse respektive anka som jag gav min kompis), så var beslutsamheten som bortblåst när chokladmoussen ställdes framför mig.

 

Det är bara att konstatera att alkohol är ett fördärv, oavsett hur litet man än dricker. Man skulle kanske behöva bli nykterist för att hålla sig på banan?

 

Jo, förresten, så här ser sängen jag ligger i ut:

 

 

 

Litet annat än loppasken jag sov så gott i i London...

Postat av: Helen Holmberg

Vilket rum!!! Wow :-) Låter som en lyckad matresa ;-) Hoppas du hittade kul saker att shoppa också!

2012-02-09, 13:03:49 - URL: http://www.helenholmberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: