Det finns stunder

Förra veckan, när jag släpade min väska i mörkret från bussen, ner i diket och upp på andra sidan och genom den lilla skogsdungen, skrattade jag och tänkte: "Vad f-n är det vi håller på med?". När jag kom ut på grusvägen och såg den stjärnklara himlen, så hade jag i alla fall svaret klart på varför vi bor där vi bor.

Men så i kväll igen, efter att ha missat bussen på grund av tågets försening, mörkt och kallt och med vetskap att maken jobbar som en galning och att ungarna inte får sådan mat som jag tycker att de ska ha alla kvällar, då frågade jag mig igen "Vad är det vi håller på med?"

Mammasamvetet som talar?
Postat av: Helen Holmberg

Måste gå att hitta något mer lättpendlat med himmel och livskvalite? Men det är ju inte så skoj att flytta.... Och tror du inte livskvalitén barnen får genom att bo lite lugnare kompenserar att du inte är mamma hemma alltid? Tror du gör ett bättre jobb än många andra och du känns som en väldigt stark person att se upp till. En bra förebild, helt enkelt!



Och jo, det blir många badrumsbesök nu i början!! Kroppen kommer vänja sig när den är vand vid så mycket vätska, står så i papperna åtminstone ;-) Jag dricker inte allt i ett svep utan har i flaska med mig i handen vart jag än går i lägenheten. Vattnet bidrar nog till den ökade mättnadskänslan, för det är mindre mängd mat att äta. Inget snack om saken, 28 propoint räcker inte till några stora mål precis!



Angående hungern så går det bra, känner mig mer mätt och harmonisk än på lchf (men jag tror jag åt för lite fett = låg energi etc). Försöker fördela poängen så jag har till frukost och middag, just nu fungerar frukt bra som mellanmål och lunch. Tack och lov så är all frukt, grönsaker, rotfrukter och bär utan poäng ;-) Ja föruom majs och advokado tror jag. Borde kanske ta bild på häftet som visar lite basvaror och poängen för dom och lägga upp!



Appen är finemang, man lär sig dessutom efterhand produkter som är lägre poäng än andra. Det finns ett otroligt stort produktutbud färdig inlagt på vv online, så det är inte alltför svårt fylla i vad man äter. Dock gör jag det mesta i matväg från scratch när jag kan, så då får man stöka lite med att lägga in recept själv men det går snabbt efter man gjort det några gånger.

2012-01-27, 02:40:52 - URL: http://www.helenholmberg.se
Postat av: Helen Holmberg

Föresten har du sett hemsidan nyttobox.se? Kanske vore något att ha p jobb ;-)

2012-01-27, 02:55:34 - URL: http://www.helenholmberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: