Ibland blir jag litet Motvalls


Till exempel vid möten när folk sitter och pimplar vatten som om vi befann oss i torraste öken eller precis genomfört ett tungt träningspass. Då låter jag folk dricka bäst de vill och så tänker jag på deras kommande inkontinensproblem. Eller, näääää, det gör jag inte men jag tycker ibland att vattenpimplande blir litet larvigt även om jag själv älskar vatten.

Hursom, så kan jag konstatera att jag dricker alldeles för litet under en arbetsdag och ändå har vi till och med tillgång till bubbelvatten på kran. Därför tror jag att jag ska ta och införskaffa mig en egen vacker vattenkaraff som jag kan ha på rummet de dagar då jag bara jobbar på plats. Tar jag med mig limefrukter så får jag tillgång till en av de bästa drycker som finns!

Och vatten är ju inte direkt en nackdel om man vill påverka vikten mot negativa siffror...
Postat av: Sussie

Jag älskar också vatten och hade en karaff i mitt rum på jobbet. Med ränder på glaset som matchade pärmar och mappar! ;)

Ha en bra dag!

2012-01-03, 13:07:57 - URL: http://lotushealthdiary.blogspot.com
Postat av: ottilia

Jag har faktiskt tänkt den tanken också, den om karaffen haha :). jag ska nog banne mig göra slag i saken jag med. Hittar man en fin är den lika vacker att titta på som något annat man kan ha valt att ha på sin arbetsplats för att få lite personlighet.

Bra tips!

2012-01-03, 13:35:06 - URL: http://bloggarnerivikt.wordpress.com
Postat av: Jeanette

Då skulle du även reta dig på mig. =) Jag pimplar i mig vatten som aldrig förr under just möten. Dock handlar det inte att det är hälsosamt utan ett sätt att hålla halsen och strupen fuktig om jag nu skulle vara tvungen att prata. Kanske även ligger en rädsla bakom dina kollegers vattenpimplande? Kanske inte. Man kan bli väldigt torr i halsen av att vara lite nervös (eller aggressiv för den delen) och det kvittar var i karriärsstegen man befinner sig i. Så nu var det slutpredikat! :D Gott är det i alla fall! Med lime i. =)

2012-01-03, 19:53:05 - URL: http://projektvikt.blogspot.com/
Postat av: Natalie

Men man rensar ju ut bland annat fett och går enklare ner i vikt eller håller vikten om man dricker bra med vatten :)

2012-01-03, 22:23:41 - URL: http://nujavlar.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Sv: Nästan att jag kunde misstänka det. :) Och jag hoppades du kunde misstänka lite överdrift i mitt prediksvar också. :) Ibland behöver man vädra lite med sina erfarenheter bara och vara en besservisser (?). Och sen ta sig ett glas vatten. ;)

2012-01-05, 06:55:46 - URL: http://projektvikt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: