Nöjd med gymbesök

Jag kom iväg till gymmet efter att ha städat större delen av dagen. Jag hade ingen plan för vad jag skulle göra vilket kan vara rätt bra att ha, men det blev riktigt bra trots det. Jag stod på löpbandet 25 minuter och körde intervaller och även om intervallerna bara var på 1 minut och inte så snabbt, så fick jag ändå ta i. Efter löpbandet blev det armar, axlar, rygg rätt tungt på maskinerna och jag var återigen blålila i ansiktet när jag såg mig skymta i speglarna.

Låt vara att jag älskar danspass och njuter av att lära mig yoga, men springa är nog det som gör mig mest belåten.

Dagens insats:

Löpband:

5 min uppvärmning 5-7 km/hr, ca 1 min på varje steg

10 min intervaller, 1 min vardera på 10 och 7 km/hr

5 min intervaller, 1 min vardera på 12 och 6 km/hr

5 min nertrappning på 6 & 5 och en spurt på 12 och 5 & 4 km/hr

Styrketräning:

Armar, axlar, rygg (fyra maskiner) ca 15-20 min
Postat av: Minendie

Det låter som ett bra pass och en bra dag. Visst är det härligt när man känner sig nöjd och belåten efter ett träningspass.

2012-01-21, 19:34:06 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

Härligt! Löpband är häftigt om man varierar sig. Sjukt högt endorfinpåslag får man i alla fall - och svetten lackar!



Kram, Pernilla be

2012-01-21, 19:39:20 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: M

Snyggt jobbat. Skulle också vilja gå på gym. Känner mig alldeles för vilsen bland maskinerna och har ingen att hålla i handen. Löpbandet har jag hemma så jag saknar styrke övningarna.

2012-01-22, 08:42:42 - URL: http://metasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: