Promenad till jobbet

Den som ändå kunde promenera till jobbet varje dag! Efter att ha tillbringat en timme på min kompis arbetsplats och hälsat på en del gamla och nya bekanta, promenerade jag till jobbet. Visst gick jag litet av omväg, med alla konstruktioner och byggen var jag inte helt säker på var man kunde ta sig fram, men jag fick mig en 3.5 km sträcka tillryggalagd på ca 40 minuter. Det är ju rödljus och trafikhinder av annat slag här och där.

Jag konstaterade att min rygga, som kanske väger 5 kg max, helt klart gjorde mig långsammare. Låt vara att när man är överviktig så är det jämt fördelat på kroppen, men varje kilo gör ju onekligen en tyngre.

Så, bort med övervikt, fram för starka muskler!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: