Resor är min vardag

Pernilla kommenterade så klokt att resor är min vardag och det stämmer. Och vardag och maffiga restaurangmiddagar hör ju inte ihop riktigt. Ja, visst kan de höra ihop men ska man äta vettigt och hälsosamt så är det inte bara att urskillningslöst sluka allt som serveras eller göra dåliga val. Och egentligen borde jag kunna göra de bästa valen om jag tänker efter, de flesta restauranger med självaktning använder sig av bra råvaror och lagar maten från scratch. Jag jobbade på en restaurang för drygt tio år sedan och make till nyttig mat fick man leta efter, om man gjorde de bra valen vill säga. Jag sitter nu på tåget mot Arlanda, det blev snabba puckar hemma för jag insåg att jag inte hade hotellnamn och adress utskriven och fick snabbt leta fram det i mailen. Jag konstaterade också att gröt är mycket snabbätet om man har bråttom. Om jag inte satt på en så mörk plats på tåget så hade jag läst litet mötesdokument, men jag har tid på både Arlanda och flyget till Frankfurt där jag möter mina norska kollegor för vidareresa till Porto.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: