Varför gick dagen snett?

Jag vet nu inte varför maten idag gick käpprätt åt.... ja, ni vet, men något var det. Dåligt med sömn eller dåliga beslut där det ena triggade det andra.

Frukost: 3 tunna skivor surdegsbröd på råg och tranbär med bregott och ost, kaffe med mjölk

Förmiddag: kaffe med mjölk, 1 banan (var det bananen!?!)

Lunch: köttfärsröra med litet potatismos och ärter (var det potatismoset!?!)

Direkt efter lunch (och nu dalar det raskt): 1 Atkinsbar som jag bara måste ha (tyckte jag)

Eftermiddag: Nu finns det kaffe & tårta! kom på mailen och jag och de andra pinnade raskt iväg till fikarummet och tog kaffe och en bit fin chokladtårta.

I bilen på väg hem: en näve jordnötter

Hemma före maten: 2 skivor av surdegsbrödet på råg och tranbär

Middag (så kallad): makaroner & falukorv.

Skrutt & skräp men i morgon är det en ny dag!
Postat av: M

Visst är det konstigt hur det bara blir? Dagen kan börja riktigt bra sen bara brister det. Igenkännande är det iaf. Tror vi alla skriver under på det. Ingen katastrof dock, lägg dig i tid och starta om imorgon.

2012-01-31, 21:01:26 - URL: http://metasblogg.blogg.se/
Postat av: hovika

Ny dag i morgon eller hur!?! Tänk vad bra. Svårt att säga vad som triggade dig men jag triggas väldigt mycket av mjukt bröd oavsett sort. Sedan kan det vara en omedveten känsla av att något gått fel och att jag kan "passa på" eftersom dagen ändå inte blir perfekt. För mig kan det också bli fel av att huvudet helt enkelt inte är med. Jag är inte närvarande i mina beslut.



Sov nu så gott o gör nya val i morgon.

2012-01-31, 22:18:56 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com
Postat av: Pernilla Be

Potatismos! Har samma påverkan på blodsockret som strösocker. Jag kan absolut inte äta potatismos - suget kommer direkt då.



Kram, Pernilla be

2012-02-01, 07:21:46 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: