Eremit

Kaffe, tidning, tyst hus och allt som hörs är vinden utanför
 
 
Samtidigt som jag nog är en av de socialaste människor jag känner så är jag nog den mest asociala person också. Jag älskar att vara omkring människor, i möten, på fester, att träffas, samtidigt som jag inte har något behov av det. I jobbsammanhang har jag gjort en del helkonstiga saker för att slippa ifrån mitt sällskap när jag känt att jag inte står ut en sekund till. Saker som en vuxen, fullt funtad person inte gör. En längre tid har jag hoppat över fikapauserna på jobbet, jag orkar inte med att lyssna på andra. Inte så att jag inte gillar dessa personer egentligen, men alla som tycker att just det de har att berätta borde intressera resten av världen mäktar jag inte med. Jag jobbar ju med väldigt ambitiösa personer som gärna tar plats, något som jag uppskattar men ändå inte orkar med hela tiden.
 
Ibland tänker jag att jag borde nog bara åka bort någonstans, helt ensam. Sätta mig på en sten och bara vara tyst. Inga krav, inga förväntningar, bara jag och det som försiggår i mitt huvud.
Postat av: Minendie

Jag är likadan. Det är så skönt att slippa lyssna på andras självhävdelsebehov. När jag jobbade orkade jag knappt umgås med människor på min lediga tid, jag var så trött på folk. Nu har lusten och orken kommit tillbaka, men efter en hektisk dag på jobbet är det så skönt att vara tyst.
Det finns tystnadsretreat i Vadstena, det kanske vore nåt? ;)

2012-07-16, 09:48:17 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Pernilla Be

För mycket och för lite skämmer allt. Det är svårt att få balans i livet. Jag blir också trött av intryck och behöver egentid regelbundet. En halvtimme i bilen ensam lyssnande på en ljudbok är många gånger min räddning. Plocka svamp är bra också. Det vill jag helst göra själv, då kan jag dit jag vill :)

Kram, Pernilla be

2012-07-16, 12:46:08 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Hovika

Jag fungerar på samma sätt. Tror att det är ganska vanligt att man bär på två ytterligheter.

2012-07-16, 22:00:04 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: