Tappat aptiten?

Maken och jag har båda helt tappat lusten till måltidsplanering, matlagning, att äta gott. Han vill inte ens ha kaffe längre. Jag känner mig så....lat eller oinspirerad att jag snudd på skulle kunna äta havregrynsgröt mest hela tiden.
 
Undrar vad det är med oss?
 
Depression föreslog jag, men det känns då helt fel, ingen av oss är deprimerad.
 
Krav och stress som uppstått kring våra middagar har kanske fått oss att tappa aptiten?
 
Eller ledsnar man bara på mat periodvis?
 
Eller är vi bara lata och bekväma?
 
Vad det än är så hoppas jag att det är övergående. Det är varken hälsosamt eller roligt, och yngsta sonen har rätt till flera år med familjemiddagar till vardags som vi haft i alla tider, även om de två äldsta inte längre bor hemma.
Postat av: M

Tror det hör sommaren till. Önskar jag bara kunde duka fram kräm vid måltiderna men maten måste lagas. De små behöver lagad mat även om jag kunde käka fil och kräm. Men nån genomtänkt tanke i maten blir det inte.

2012-07-21, 08:00:10 - URL: http://metasblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: