Det går upp, det går ner

När jag lärde känna E hade hon precis gått ner 27 kg med hjälp av Viktväktarna. Hur snygg var hon inte och hur avundsjuk var jag inte. Men, tiden gick och en dag var alla dessa 27 kg tillbaka igen plus litet till. Vi pratade nu inte om det men det var inte kul, det förstod jag.

För 2 år sedan träffade jag E när hon precis hade börjat hos itrim. Visst var hon fundersam inför pulvrandet men såg det som en spark i baken. Ett halvår senare träffades vi igen, jag tjockare än någonsin och E ungefär en lagom storlek 38.

Och så träffades vi idag igen och gissa vad?

E är inte en storlek 38 längre. Hon är nog en +46:a igen.

Hur tråkigt är inte detta? Och hur vanligt är det inte?

Och jag, jag är inte det minsta avundsjuk. Ja, jag har gått upp en del av det jag gick ner för 1.5 år sedan men inte allt och inte med råge. Inte så att jag inte skulle kunna göra det, men jag har inte genomgått en så stor viktminskning som sedan blivit helt ogjord. Jättetråkigt och trist, det är vad det är.
Postat av: Elin

Visst är det hemsk att behöva gå ner samma kilon igen. Jag gick ner 15 kilo för 5 år sen, klassiskern att gå ner i vikt till sitt bröllop. Under 3 år smög kilona sig på igen och en dag satt jag där och vägde 105 kilo igen. Nu är jag nere på 84 efter att ha varit på 80 för ett år sen. Jag är inte så rädd att jag kommer gå upp igen, även om jag gjort det förr. Jag är på ett helt annat ställe nu, mentalt. Jag har satt en övre gräns som jag verkligen inte får komma över. Nu är jag nära den men nu är jag taggad att gå ner en sväng till.



Ett evigt svängande i vikten. Skönt att äntligen ha stannat på 80-84 i ett år. Hoppas det neråt en bit till och sen att jag stannar där läääänge. =)



2012-03-07, 19:50:35 - URL: http://elin79.se/vikt
Postat av: emma-isabella

Fy!!

Så lätt hänt, men ack så trisst!



:(

Hoppas det går bra för dig!

2012-03-07, 23:14:26 - URL: http://emmaisabellavictoria.se
Postat av: hovika

Det där är verkligen en hemsk upplevelse. Jag har varit där och tänker inte vara med om det igen.

2012-03-09, 06:20:36 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: