Om man skulle ta och GÅ ner i vikt?


Jag läste ett så bra inlägg hos Joanna om att GÅ ner i vikt (läs här). Att börja gå var nyckeln för mig för två år sedan, så jag tänkte att gå får vara nyckeln nu också. Bara jag håller mig i rörelse så är det positivt.

Jag gick min vanliga runda (5.4 km) och hur härligt var inte det med sol, blå himmel och videkissar som är på gång. Eller, det hade kunnat vara ännu härligare om nu inte jobbet hade malt runt i huvudet konstant... Ja, ja, det kanske ger sig.
Postat av: hovika

Jag tror på promenader - många vinster- rörelse, frisk luft, förhoppningsvis solljus och möjlighet att träna på att vara här o nu. När jag försökte komma ur min värsta utmattningsdepression fick jag rådet att vara som en sportkommentator under promenaden för att träna på att släppa andra tankar o stress. Inte lyssna på musik utan istället uppmärksamma ljud, dofter och synintryck. Dvs säga tyst eller högt här rinner det vatten, det luktar gran, det knastrar under skorna, nu blev det skugga etc.

2012-03-11, 15:45:14 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: