En efter en

Redan torsdag.

Igår morse fick jag info som fick mig att undra vad som egentligen är viktigast att jag jobbar med och hur jag i så fall ska jobba med det. Om det nu är så att det ligger på mitt bord. Lunchträff, eftermidagsmöte, en kopp te på fik med kollega/kompis och sedan tågresa hem. Eller det blev en extralång resa hem då det var signalfel vid Stockholms Central och på grund av förseningen så fick jag vänta närmare 1.5 timme på bussen hem, de går inte så ofta på kvällskvisten.

Hungrig, trött och irriterad gick jag och satte mig på ett gatukök för att vänta (pizzeria var det enda alternativet till det i närheten) och det blev korv med mos och räksallad och så mjukglass på det. Inte så att jag blev mindre trött eller irriterad av det men åtminstone litet mindre hungrig. Och jag hann fundera över det galna i detta långpendlande medan jag satt där.

Hemma strax före 21 och då blev det bara Grey's Anatomy och inte så mycket mer.
Postat av: Pernilla Be

På kursen jag går nu pratade vi om just det. Kursledaren sa att man inför varje förfrågan inte ska säga ja direkt utan man ska först fråga sig själv och chefen tre saker: Vilket är syftet? Finns det mer information? Har/får jag förutsättningar att göra det? Jag förstår verkligen att du är trött på pendlandet. En flytt är kanske oundviklig snart. Vad säger barnet som fortfarande går i skolan? Och du, man kan äta bara korv också. Potatismos påverkar blodsockret lika illa som strösocker.



Kram, Pernilla be

2012-05-10, 12:13:31 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Hovika

Jobbigt när det strular med trafiken. Hoppas inte matvalet triggade dig för mycket.

2012-05-10, 20:20:02 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: