Jag gör inte så mycket

Efter de två veckor som precis har gått är det skönt att bara vara hemma. Veckorna har varit hur bra som helst men när det inte finns många timmar till avslappning och återhämtning så är det inte helt OK.
 
I Apotekets tidning läste jag precis om hjärnans autopilot, den som verkligen bor i mig. När jag gick in på ICA i eftermiddag tänkte jag att jag var rätt törstig. Hur miljökorkat det än är, så köper jag mineralvatten på flaska rätt regelbundet. Men precis före man kommer till drickaavdelningen så passerar man "naturgodis" hyllorna. Jag kände det nästan som att jag stod utanför mig själv och iakttog hur jag tog en papperspåse, en slev och plockade i ett antal sorters yoghurtöverdragna godbitar i påsen. Väl i bilen så stuvade jag dem i mig på vägen hem, mitt vanliga "om-ingen-ser-så-räknas-det-inte! upplägg och när det väl var uppätet så kunde jag bara tänka "Blä!" och "Varför gjorde jag det?". Kanske på grund av klänningen jag provade på HM? En klänning i storlek 44 där det saknades 10-15 cm i ryggen för att blixtlåset skulle gå igen (på ett ungefär, jag försökte inte ens). Jag vet sen tidigare att HM:s storlekar är rätt snåla, men det hjälpte inte.
 
Och något mineralvatten köpte jag inte alls.
Postat av: Helen Holmberg

Visst är det väl ändå "lustigt" att man gör så, det där lär ju inte hjälpa andra komma i klänningen :(

Har själv lite svårt hitta in i rätt riktning just nu. Att det kan vara så svårt ibland. Hoppas du har haft en bra helg i lugn och ro!

2012-11-18, 10:08:27 - URL: http://www.helenholmberg.se
Postat av: Gitsan

Tror det är något magiskt runt läskedrycksavdelningen... naturgodis, chips, ostbågar, jordnötter mm ligger liksom för nära. Fast oftast ligger frukt och grönsaker lika nära, i alla fall i vår butik. Men inte finns det samma typ av magneter bland gurkor och tomater som bland naturgodiset....

Svar: Hahaaa!! Jag kan inte låta bli att skratta fastän det är hur trist som helst att det är så.
Cinderella

2012-11-19, 17:48:24 - URL: http://lagom.bloggo.nu/
Postat av: Karin

Jag tror att det är dags för dig att slå av autopiloten och börja styra själv. Detsamma gäller mig.

2012-11-19, 19:54:36 - URL: http://tolvmanader.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: