Bra jobbat - NOT!

Då var jag på en vikt bara 6 kg under mitt all time high!
 
BMI över 33.
 
-Låter det bittert?
 
Det är det också, även om jag vet att den enda jag har att skylla på är mig själv. Gnäll, gnäll, gnäll (och undanflykter, ursäkter och förnekelser) verkar vara det enda som kommer ur mig när det gäller att leva på det sätt som jag vet att jag borde och som jag vill.
 
Suck.
Postat av: Karin

Nu tycker jag att du ska sluta gnälla på dig själv. Du är min sister in crime här i viktbloggsvärlden och jag vill att vi gör det här tillsammans.

Om du bara skulle göra en sak för att få en hälsosammare livsstil, vad skulle det då vara? Det behöver inte vara något stort. Det kanske handlar om att skriva ett blogginlägg om dagen, göra 5 situps innan du lägger dig eller bara dricka alkohol fre-lör. Ett litet steg mot bättre hälsa.

Kramar!

2012-10-28, 21:09:40 - URL: http://tolvmanader.blogspot.com
Postat av: Pernilla be

Det var kanske den väckarklocka du behövde!? Ut och knata i ur och skur. Köp regnkläder, mössa och vantar om du inte har. Rensar du samtidigt skallen är det vinn-vinn. Sen måste du nog fundera allvarligt över kosten. Om det är ditt jobb att resa kan du nog inte äta som om det är fest och semester. Och använd din ilska till att göra något N U, för du kan det här.

Kram, Pernilla be

2012-10-29, 18:51:15 - URL: http://www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Malin

Know the feeling! Jag började också på BMI på 33. Men ligger nu på 30.5. Kanske inte så mycket förändring men för mig är det en heldel.

2012-10-29, 20:47:08 - URL: http://Malintva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: