Inga krav, bara fritt

En helg utan måsten, två dagar att bara göra vad vi vill.
 
Maken och jag började morgonen med att sitta på altanen med morgonkaffet och lyssna på tranorna som i hundratal samlas på ett fält intill oss. Härnäst ska vi göra sådant yngsta sonen vill och det är att få ett nytt skrivbord. Han är vår konstnär och behöver större yta när han skapar sina illustrationer. Han greppade pennan första gången vid 18 månaders ålder och har i princip inte släppt den sen dess. Tänk om man hade den gåvan och passionen ändå!
Postat av: Gitsan

Vilken härlig start på dagen! Även om jag, 08:a som jag är, inte vet hur dessa fåglar låter som kan jag tänka mig att det är en härlig upplevelse. Är de på väg att flytta?
Intressant detta med den konstnärliga ådran. Tänkte på det i går när jag satt och iakttog ett par 4:åringar som ritade. De höll kritorna på olika sätt och de hade helt olika sätt att rita. Den ene höll sig inom de "ramar" hen hade ritat upp innan, den andre ritade lite som det föll sig :)

2012-09-15, 16:13:18 - URL: http://lagom.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: