...och plötsligt var det jul igen!

En galen höst har komit till sin ända och jag har långledigt över helgerna. Hösten har varit så galen att jag vid ett tillfälle fick fråga en kollega var vi befann oss. Det blev litet av ett skrämskott och sakteliga har jag börjat säga ifrån mig förtroendeuppdrag och säga nej till mig själv när jag i vanlig ordning påbörjar försök att lösa andras problem. Men hösten har innehållit allt möjligt knepigt av olika slag och det har "ätit" av mina förmågor. Och det är ju inte som att jag inte vet vad som krävs för att få rätsida på en del av saker och ting.
 
På hälsofronten är det inget annat nytt än att jag hoppas snart på att få en läkartid för bla blodtrycksuppföljning. Denna typ av behov anses inte som akuta, så jag är placerad på väntelista... Jag är fet och energifattig. Gör det jag måste göra och kraschar sedan som största Jaba the Hut i soffan. Helt klart behöver jag spendera energi på fysisk aktivitet för att få energi att bara göra och orka mer. Ibland räcker det med något så litet för att man ska komma över den inbyggda latmasken, en gång var det ett tidningsomslag som fick mig att komma till skott. Kanske ska jag kika närmare på några av fotona på mig från gårdagen...? 
Postat av: Gitsan

Men så kul att se att du är med oss på nätet igen! Nu hoppas jag att du stannar här så kan vi tillsammans peppa varandra till tappade kilon och bättre hälsa!
Motion behöver ju inte vara avancerad. Just nu nöjer jag mig med enkla promenader. Just nu.... ja nu när jag är ledig 2 veckor framöver. Min höst har också varit jobb och soffan, fast fåtöljen i mitt fall :)

Svar: Du har rätt. Jag har "övertygat" mig själv om att god nattsömn varit det primära (och kanske har det varit det, svårt att avgöra), men frisk luft, dagsljus och någon slags rörelse är minst lika viktigt. Det säger jag ju till andra som av en eller annan anledning behöver pepp eller pushning.
Cinderella

2013-12-25, 17:34:51 - URL: http://lagom.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: