Post-påsk

 
Påsken har kommit och gått och det har varit en bra helg. Och ledighet. Och jag har förundratts över min förmåga att sova. Somna tidigt på kvällen och sova djupt och gott tills jag vaknat. 
 
Visst har jag ätit påskgodis men inga överdrivna mängder och inte mycket alkohol heller, vare sig det ena eller det andra "smakar" och det är det väl bara att vara tacksam för.
 
Men jag har insett hur förtvivlat tjock jag är. Klart att jag vetat det länge, men när allt bara spinner på så är det lätt att inte se hur man ser ut i spegeln, precis som så mycket annat som är lättignorerat. Jag har tom drömt om andra "tjockisar" jag känner som gått ner i vikt med gastric by-pass och känt mig inget annat än avundsjuk. Jag tror knappast det är en väg jag någonsin skulle välja att gå, samtidigt som jag förstår att det ibland är enda alternativet.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: