Väckt av fågelkvitter

Vi har något som kallas "parken" utanför vårt hus, flera gamla alleer som fått växa som de behagar. I dessa gamla träd bor det massor av fåglar (och fladdermöss!) och strax efter 5 vaknade de till liv och kvittret väckte också mig. Å andra sidan har jag varit väldigt lättväckt på sistone och tyvärr är det nog en konsekvens av stress.
 
Jag blir hemma idag, kompar litet halvt för lördagens jobb. Men jag har så mycket över mig att jag behöver jobba några timmar också. Gårdagen gick till stor del åt jobb jag har inom en styrelse. I den styrelsen finns en person som tack och lov avgår inom kort men som lyckats göra livet surt för många. Jag har så svårt för denna typ av personer, oftast undviker jag dem för att inte riskera oåterkalleliga scener, men ibland måste man bara stå upp för vad man tror på. Kosta vad det kosta vill. 
 
Bortsett från stress, så är det inte så mycket mer. Mycket jobb (trots att det är roligt är det bara för mycket) som fortsätter en månad till, jag ser ut som ett åkerspöke och mår inte som jag vill må. Jag har tillfälligtvis slutat med blodtrycksmedicinen pga biverkningar, få se vad jag får i stället. Men nu kan det bara bli bättre, tänker jag.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: