Dagarna har gått!

 
De senaste dagarna har varit fyllda med aktivitet av olika slag, det mesta kopplat till vårt hus och hem. Maken och jag har varit runt på secondhandbutiker, byggnadsvårdscentrum, antikaffärer och loppisar. Mest för att titta och inspireras men vi har också fått en del med oss hem.
 
Loppisfynd vet man inte alltid vart de tar vägen, speciellt "superfynden" vars skick kan vara si och så, men jag har en gammal skänk att hantera just nu och en gammal industrilampa. Skänken är under rengöring just nu, därefter oljebehandling så får vi sedan se hur den artar sig. Lampan är en stor, härlig, gul hönshuslampa som behöver få en buckla fixad och sedan mest rengöring, så får vi se om den går att använda.
 
Mina promenader har inte varit många eller långa och på matfronten mestadels slarv. En vecka till jobbstart och jag vill komma fram till en plan för en mer balanserad tillvaro. Trots hettan i sommar, så har jag sällan njutit så av en semester, utan minsta längtan till jobbet. Det är en lyx att vara ledig sex veckor i sträck, men jag har ju "betalt" för det under året som gick.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: