Funderar

Veckan som gick var på vissa sätt en bra vecka, på andra vis en mindre bra sådan. jag försöker fundera på om det bara var den ena tillfälligheten efter den andra som ledde till att så många av måltiderna var oplanerade och ogenomtänkta eller om det fanns andra orsaker. Som torsdagens möte. Jag tycker mycket om att prata inför folk, jag är oftast väl förberedd och spontan samtidigt (kanske är bra förberedelser en förutsättning för spontanitet i sådana sammanhang?), men djupt inombords är jag nervös. Ibland till den milda grad att jag ibland överväger att bli "sjuk". Hittills har jag aldrig blivit "sjuk" men jag bär känslan inom mig tills jag står där inför publiken. Och då kanske jag omedvetet (eller medvetet?) tar till stressätning?
 
Jag är nu på väg till min mamma, det brukar vara mysiga dagar hos henne, men någon smalhetstänk i min mening råder inte riktigt där. Det blir en ny vecka på måndag utan större övningar. Jo, jag ska göra en 24-timmars blodtrycksmätning i slutet av veckan, det blir spännande.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: