Hemma och invägd

Det är skönt att vara hemma. Skönt för att nu kan jag sätta igång. Sätta igång med att göra fysisk aktivitet till en rutin hemma med hjälp av den nya energin och inspirationen jag fått. Jag har hela fyra veckor semester kvar. Skönt också att ta en seriös titt på de matvanor som utvecklats i stressens virrvarr, sockret som hållit orken uppe, den feta och kolhydratrika maten som fungerat som tröst, snabbmaten som varit just snabb, enkel men totalt fel att ta till. Jag ställde mig på vågen och att faktiskt göra det var också skönt; att våga inse verkligheten i sifferformat. Siffror är inte allt men kombinationen av alla siffror säger nog stor del av sanningen. Jag ska ta fram måttbandet och notera vad det har att säga också. Just nu är det mulet och svalt, så gympaskorna ska på och jag ger mig ut på en runda.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: