En vecka "ledigt"

Jag har varit ledig veckan som gick. Eller jag har i alla fall inte varit på jobbet. Jag har insett att jag har så svårt att släppa tankarna. Jag känner stor del av tiden att "jag borde". Borde något jobbrelaterat. Jag har svårt att vara här och nu även om jag försöker. Och för all del också konstaterar att här och nu är bra och bäst, så ändå kilar tankarna iväg till något ogjort.

Jag är inte överraskad, men kanske litet besviken över hur hårt jag trillat dit. Någonstans inbillade jag mig att jag skulle kunna släppa på ett annat sätt. Å andra sidan har jag inte ett jobb som blir gjort av någon annan när jag inte är på plats, allt ligger kvar där det låg stunden innan.

Jag suckar och litet orolig är jag. Tänk om jag inte kommer att kunna släppa framöver? Eller kommer tiden före semestern att räcka till att avsluta det som behöver avslutas och sedan bara vänta på att jag återvänder i augusti?

Vi får se. Jag har ju en viss medvetenhet om det hela nu i alla fall.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: