Dublinresan - check!

 
 
En ny period av att gästspela hemma mer än att vara hemma pågår. Veckan som gick befann jag mig i Dublin och i vanlig ordning var det mycket jobb, hotell, restaurang och trevligt umgänge. Jag hade packat med mig kläder för morgonpromenader men det blev nu inget av med det, däremot gick vi oftast ett par kilometer åt gången till och från hotellet så mer rörelse än till vardags fick jag. Vi som hängde ihop var av praktiskt och nordiskt slag, så jag behövde inte alls skämmas för att jag använde mig av mina gympaskor under dagarna jämfört med många av de irländska kvinnorna och deras höga, vackra klackskor. Och på tal om skor, så köpte jag två par Skeechers på rekommendation av en nordisk kollega. Skor som gjorda för en tant med onda fötter men med ett helt OK look.
 
Veckans mat var inte av det hälsosammaste slaget. Hotellet (som var rätt fint) hade inte en tillstymmelse till grönt på frukostbuffén och frukten som fanns såg ut att komma från konservburkar. Måltiderna var av både tungt och lättare slag och gärna med goda desserter, både lunch och middag. Jag kunde ha avstått mer än jag gjorde, men att jag avstod var ju alltid något. Och på tal om att "avstå", återigen konstaterade jag mängden alkohol som alltid finns i omlopp. Jag har nu bytt till annan blodtrycksmedicin eftersom jag fick biverkningar av den första, och med den nya sorten finns ingen rekommendation att helst avstå från alkohol, men jag väljer att till största delen göra det ändå. 
 
Kommande vecka blir det fullt ös, medvetslös till att börja med, sedan behöver jag få till några lösa alt. pågående trådar före kommande resa, denna gång till Portugal. Och sedan ska jag börja, sakta men ändå, börja avsluta arbetsåret inför sommaren. Först med en preliminärt planerad ledig vecka runt Kristi Himmelsfärdhelgen och så sakteliga mot min sexveckors sommarsemester som idagsläget är helt ofylld och oplanerad. Men jag funderar på hur många kilometer jag ska kunna jogga när jag återvänder till jobb igen framåt sensommaren.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: