Lååååång utandning....

 
Efter en galen vecka då jag varje morgon tänkt "Det blir kväll idag också" andas jag nu ut. Jag jobbar förvisso hemifrån, men för första gången på väldigt, väldigt länge känner jag skillnaden i hela mig, på att rusa iväg och inte rusa iväg tidigt på morgonen. Jag har massor med jobb att ta itu med, jag ser ingen ände på det förrän i slutet på oktober, men att kunna ta dagar hemma, då jag faktiskt får så mycket mer gjort, gör att det ändå känns greppbart.
 
Jag har ännu inte satt på pränt samtalet jag hade med hälsocoachen. I sig var det inget revolutionerande som framkom, som de flesta överviktiga så vet och kan jag en hel del om hälsa och bra mat, men jag fick några saker med mig som jag har "committat" att hålla mig till:
 
  • Tidsplanen är lång, vi talar inte några quick-fixes
  • 30 minuters fysisk aktivitet varje dag, även de mest hysteriska dagar
  • Mer än 30 minuters fysisk aktivitet på helger och ledighet
  • Förstärkt mellanmål på eftermiddagarna för att motverka den totala kvällskraschen (då ät-autopiloten gärna sätter in)
  • Rör inte mitt morgonkaffe i sängen kl 5.00-5.30 (den behövs också)
  • Jag är viktig
Med andra ord börjar jag med små ändringar som jag klarar av att hålla mig till. Vi pratade målbild och jag har en icke-målbild, något jag inte vill hamna i, men jag behöver vända på det så jag får en positiv bild att se framför mig. Självklart pratade vi mat också men det var inte prio. Jag har ny tid om några veckor, jag har också tid hos fysioterapeut för att se vad det är med mina fötter som gör ont.
 
Postat av: Minendie

Det låter som bra saker att jobba med. Jag tror att man behöver börja med de mindre sakerna innan man gör stora förändringar. Ibland kanske det räcker med de mindre förändringarna för att man ska uppnå det man vill.

2014-09-05, 11:08:04 - URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Pernilla Berghé

Jobba hemma är kanon, om man inte har något möte inbokat och en specifik arbetsuppgift att göra. Jag gör det själv ofta. Sover lite längre på morgonen och jobbar igen tiden på kvällen. Hinner kanske med lite lunchmotion också. Och du – ta en dag i taget!

kram, pernilla be

2014-09-09, 00:28:39 - URL: http://www.pernillasviktresa.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: