Fredag!

Jobb en stund hemifrån idag och sedan ska jag förbereda kvällens middag för tre kollegor. Och pyssla och piffa hemma eftersom de blir kvar tills i morgon. Jag ser verkligen fram mot detta pysslande och ordnande, dels för att jag tänker baka, som nog är min favoritterapi, men också för att göra fint i sovrummen de ska sova i. Det blir inte av att piffa alltför ofta hos oss, så när det sker njuter jag. Till och med av dammtorkning och golvmoppning, om det blir att jag behöver göra det.
 
Angående maten i kväll så blir den riktigt bra tror jag, bra för den/mig som viktväktar. Jag har massor med grönsaker för dipp att börja med (inte så hot, men nu har jag bestämt mig för det), pulled chicked och massor med sallader och grönsaker till varmrätt (och här ska jag servera Ernst skådebröd i form av ett axknippe som just bröd) och till dessert gino på färska bär med litet riven vit choklad över och glass till (och där behöver man inte ta 5 dl glass). Det "svåra" blir väl att inte dricka för mycket vin för mig. Det här gänget är litet halvgalet och etremt pratigt och kvällen lär bli lång och då är det alltid risk för fler glas än tänkt. Tur jag har massor med bubbelvatten!
 
Annars har jag aktiverat ett fitbit-armband som jag satte på mig för första gången igår, inför mötesdagen. Att jag fick ihop 9000 steg på en mötesdag då jag i mitt tycke inte rörde på mig överhuvudtaget får mig att konstatera att jag definitivt behöver höja mitt dagliga stegmål.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: