2015 ska jag...

 
 
Nyårslöften är till för att brytas. Så brukar jag säga och tänka. Men kanske är de inte till för att bara brytas, kanske är de sparkar i baken också. Så med tanke på att jag i princip utgår från ett nolläge så kan allt jag gör innebära steg frammåt. Därför börjar jag med att säga att 2015 ska jag:
 
  • 30 minuters fysisk aktivitet dagligen
  • 3-5 promenader på 2.5-6 km/vecka
  • Utnyttja klippkorten till lunchzumbapassen
  • Matlåda till lunch minst 3, helst 5 dagar/vecka
  • Avslappningsövning på 5 min 1-3 ggr/arbetsdag
  • Något "kul" (laga "riktig" mat, baka, sköta krukväxter/trädgård, loppis//renovering/pyssel) minst 1 ggr/vecka
  • Bjuda in till en fest/middag per kvartal
 
Och förväntat resultat av detta är bättre ork och energi, viktnedgång, mer kreativitet och tillfredsställelse.
Postat av: Minendie

Det låter som bra mål. Jag gillade särskilt den sista punkten och tar den med mig när jag funderar på mina målsättningar och förhoppningar inför året. Önskar dig ett härligt 2015!

2015-01-01, 14:33:12 - URL: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: