VV och Reload Superfood

 
I väntan på min väninna tog jag mig en 30 minuters promenad i ett frostnupet Stockholm i morse. Det kändes som något jag borde göra varje dag. Fast det gör jag, rätt ofta i alla fall.
 
VV-vägning blev inte alls någon besvikelse utan ett -0.7 kg. Oförtjänt kanske när jag tänker på helgens frosserier, men kanske var det inte fullt så illa som jag upplevde det. "Bara" bortemot 100-150 g choklad, 5-6 glas vin (!), kladdkaka med vispgrädde, bearnaise och mangoraja till köttfondue (buljong)...
 
Vid lunchtid var det fortsatt soligt och vackert ute så jag beslutade mig för att ta en promenad till Reload, en "superfoodrestaurang" jag läst om. Som tur var trodde jag den låg längre ifrån jobbet än den faktiskt gjorde, så jag fick 10-15 min extra ute i friska luften på köpet.
 
På Reload visste jag inte så noga vad jag ville ha. Jag hade för avsikt att ta med mig, ville inte ha sallad, så köpte jag det jag läst om: Superfood acai bowl. I ärlighetens namn vet jag fortfarande inte exakt vad det var men fantastiskt gott var det. Acai är visst en sydamerikansk frukt (eller kanske bär?) så det var en frusen pure på det med topping av färsk mango, granola och riven kokos. Galet gott och till min förvåning stod jag mig gott på den hela eftermiddagen. Få se om vi kan ta oss lunch där nästa vecka.
 
Vikt v.11: -0.7 kg
Totalt: -7.1 kg
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: