Hemmapyssel och värmesökande missiler

 
En utflykt igår och allt funkade bra tills på kvällen då jag efter att ha somnat i soffan en stund vaknade med autopiloten påslagen. Jag har märkt det så ofta förr att det måste påverka blodsockret så pass att jag verkligen inte borde tillåta mig detta soffsovande. Och med autopilot menar jag så klart att jag som en värmesökande missil gick till skafferiet där en del Rocky Road-godis fanns kvar sedan julen. Fyra rejäla bitar tuggade jag i mig innan det blev stopp. Inget vidare men det är ny dag idag.
 
Idag plockas granen ner. Jag brukar vilja ha den kvar till tjugondedagen men då är jag ursinnig på barrfloden som bildas på granens väg ut ur huset. Så varför vänta?
 
Det blir litet annat donande också, tvätt bland annat. Jag åker på fyradagars tjänsteresa till Aten på onsdag och trots att jag klarar mig med handbagage (inga formella förrättningar), så behöver jag planera smart för det som ska med.
 
Kanske ska vi ta och planera redan nu för första jobbveckans matlagning också. Det gäller att få till bra vanor så vi har bra matlådor med oss till luncherna på jobbet.
 
För övrigt insåg jag igår hur gott det är med sharonfrukter (ingen missil i den riktningen efter soffsovning dock...).

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: