Söndag och vem orkar läsa det här?


Det går upp, det går ner, samma två kilon, ena veckan si och nästa vecka så.

Och jag skulle väl tro att jag någonstans har tappat trovärdighet, åtminstone är det inte så kul att läsa inlägg från någon som inte verkar anstränga sig. Att vilja gå ner i vikt är ju allt annat än att faktiskt göra något åt saken. Å andra sidan så går jag inte omkring och tror att jag ska gå ner i vikt utan att anstränga mig och som en liten, liten "tröst" så konstaterar jag att jag har mens just nu.

Dagens vikt söndag 31 juli: 80.9 kg

Skillnad sedan förrförra veckan: +0.7 kg
Postat av: Veronica - Mot toppform

Jag orkar läsa! Jag är precis likadan! :)

2011-07-31, 11:22:28 - URL: http://motmintoppform.blogspot.com/
Postat av: Therese

Endera dagen infinner sig den rätta motivationen och då visar det sig genast på vågen också! Åtminstonde är det så för mig. Jag hänger iaf kvar här :))

2011-07-31, 12:42:00 -
Postat av: Helen Holmberg

Läser också minsann och tycker det är bra att du vågar rapportera även + på vikten!! Du är ärlig mot dig själv och oss som läser, modigt och viktigt.



Det visat att vägen inte alltid är rak, men så länge man inte ger upp helt och kastar in handduken så gåt det. För du har gått ner en hel del även om allt inte varit under en intensiv halvårsperiod.



Lite av en tröst för åtminstone mig som inte heller lyckats gå ner min 45kg övervikt i raketfart såsom många bloggare med gbp operetion i bagaget, eller de som drabbats av snudd på träningsknarkarvanor..



Jag kommer tillbaka dag efter dag för att du är just mänsklig och vägrar ge upp helt.

2011-07-31, 14:48:49 - URL: http://helenholmberg.se
Postat av: Gitsan

Klart jag orkar läsa! För nu är jag hemma efter en vecka i "förfall", åtminstone ätmässigt... Men jag kan "skylla" på att batterierna till vågen hade tagit slut när jag kom hem och jag har inte hittat nya idag (det är små runda platta saker).

Håller inte riktigt med dig att "vilja" är annat än att "göra något åt saken". Som jag ser det så vill man inte tillräckligt mycket om man inte gör något åt situationen :) Däremot pekar ju inte vågen neråt varje vecka, men det hör liksom till.

2011-07-31, 16:27:14 - URL: http://gitsan.bloggsida.se/
Postat av: HOVIKA

Jag följer dig med spänning, glädje och beundran oavsett vad vågen visar. Du kämpar på bra, vikten är inte allt.

2011-07-31, 19:48:20 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com
Postat av: karin-mot60kg

Jag orkar alltid läsa dina inlägg!



Nu tar vi nya tag och ser till att vi når 70-talet snart. Du kommer att nå dit först och sen kommer jag strax efter :) kram!

2011-07-31, 20:49:30 - URL: http://mot60kg.blogspot.com
Postat av: Fitter at fifty

Så är det för de flesta av oss. Upp ibland och ner ibland. Det viktigaste är ju att trenden är nedåtgående och det har ju du verkligen visat. Kämpa på du är jätteduktig tycker jag.

Postat av: Pernilla Be

Men du, det är ju likadant för oss alla! Ibland har man flyt och ibland dansar man jenka :) Utan ansträngningar hade vågen visat mer i vikt, det är jag säker på. Jag gillar viktbloggar som delar med sig av både plus och minus :)



Kram, Pernilla be

2011-08-02, 00:09:52 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: