Matintag fredag 17 juni

Det lönar sig inte att vara hård mot sig själv. Ätet är ätet och är det ätet så vore det väl för j-kligt om man inte kan säga till sig själv "det smakade gott". Om man bara får ångest och tycker att man begått en "syndig" handling, ja då får man väl se till att inte äta det som har så negativ effekt på en.

Jag åt allt möjligt igår men jag gjorde ett antal goda val trots allt, val som jag inte ens hade tänkt "förr i tiden". Så här såg fredagen ut:

Frukost: 3 koppar kaffe med mjölk, scrambled eggs & bacon, 1.5 dl yoghurt (av okänd sort) med 3 msk All Bran, solrosfrön, pumpakärnor och några hasselnötter.
Bra beslut: Inget bröd

Lunch: 1 Whopper och mellan Cola Light på Burger King
Bra beslut: Inga fries, nej tack till ost på hamburgaren

Eftermiddag: 2 kulor glass
Bra beslut: Ingen våffla

Middag: Mongolisk buffé
Bra beslut: bara kött, grönsaker och sås, inget ris, inga nudlar

Kväll: 1 glas rött vin, 4 hallon/lakritskolor, 9 bitar Gott & Blandat
Bra beslut: inget mer vin efter ett glas, bara vatten
Postat av: SusanLotus

Bra idé att skriva upp de bra beslut man tog för då ser man lättare vad man tidigare gjorde för fel.

Själv äter jag massor av melon, jordgubbar och fruktsallader nu under sommaren så jag hoppas att den vanan ska sitta i och bli ett behov till hösten!

Ha en jättefin dag!

KRAM och PEPP

2011-06-18, 11:42:11 - URL: http://www.lotusblommansblog.blogspot.com
Postat av: Jenny S

Jättebra att tänka så, för då ser man vad man gjorde bra istället för att ha dåligt samvete för det som verkligen slank ner! :) Ett tips är att man faktiskt kan äta på alla snabbmatkedjor om man vill undvika kolhydrater, du bara beställer extra kött i din burgare, och ber att få den utan bröd i en kartong. Och så äter du två burgarskivor så att säga, eller tre om du behöver för att bli mätt. Skippa brödet tycker jag! Och det behöver inte bli dyrare är ett meal, på mcd köper jag två kött, ost, bacon, sallad, ibland tomat och lök, med majjonäs (McFeastsås), och en cola ligth, brukar gå på 62-64 kr. När jag inte har tid att planera annat och måste äta ute på språng. Fungerar jättebra ur lchf-perspektiv. Max har ju sin low carbburgare som är jättebra, Burgerking brukar inte heller strula när jag beställer utan bröd. Bara några tips - körde lchf rakt igenom utan undantag 15 veckor i höstas och gick ner 8 kilo, hade ett uppehåll på ett halvår, fick tillbaka några av dessa kilon, men har nu i två veckor kört strikt lchf igen.

2011-06-18, 16:20:01 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: