Total urspårning

Det spårade ut totalt igår kväll, något som inte har hänt på månader. Jag vet nu inte orsaken men jag var trött, trött och hade egentligen haft en dålig matdag (äckliga canneloni till lunch). När jag insåg att pralinerna som jag sparat sen i julas helt plötsligt var borta (maken som aldrig äter godis hade kvällen innan fått ett infall), så plockade jag fram enliters glasspaketet från frysen. Dottern tog en omgång och så..... 20 minuter senare, så fanns ingen mer glass!

I en total bubbla av bortkopplad tankeverksamhet lassade jag bara in.

Det ska inte upprepas. Även om jag inte tar mig tid att träna och även om jag inte minskar i vikt som jag vill- så ska jag i alla fall inte öka!!!

Idag är en ny dag, med matlåda och mellanmål och sju timmars sömn under bältet.
Postat av: Pernilla Be

Du behövde nog glassen :) Men nästa gång du blir så sugen ska du gå och lägga dig istället. Man kan inte äta när man sover ;) Toksug på kvällen beror nästan alltid på för lite mat under dagen och/eller trötthet. I dag slängde jag tre halvätna chipspåsar/ostbågar. Inte för att jag blir frestad utan för att barnen ska slippa att frestas. Jag ska gå igenom lådan vi har med godis också. Jag blir sällan frestad av godis, men varför ens ha det hemma? Nej, köpa lite till varje tillfälle ska vi övergå till nu istället. Storasyster och hennes kompis åt bär och vaniljkesella i fredags som fredagsmys.



Kram, Pernilla be

2012-02-14, 07:32:05 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: