Mer eller mindre på

Hotellnatt, inte hemma, ute var det mörkt och kallt. Och jag bara kände att jag ville vara hemma, jag vill inte sitta ensam på ännu ett hotellrum och vänta på att få göra en kort insats som idag och sedan åka hem igen. Tåg och ett till tåg och sedan buss och slutligen släpa väskan en kilometer på oskottade trottoarer. Nu ska jag göra mig klar och gå ner till frukost, jag har småjobbat i ett par timmar redan. Ja, ja, ibland är man mer eller mindre på. Jag tror att det jag påverkas av just nu är att äldsta sonen reser nästa vecka för att göra vårterminen i Boston. Han ska till ett utmärkt ställe, vi har goda vänner som kommer att "hålla ett öga" på honom (inte så att det behövs men ändå) men ändå så gruvar sig mammahjärtat.
 
Livet.
Postat av: Gitsan

Inte lätt när våra barn ska prova sina vingar. Grannens ena dotter åkte till Sydafrika i helgen för att vara med i något volontärsjobb där. Men "ungarna" kan så mycket mer än vad vi vi, i alla fall jag, kunde när jag var i deras ålder.

Svar: Jag var småfeg länge, men så klev jag ut i världen och kom så småningom hem med man och barn. Jag tror detta gjort det till en självklarhet för våra barn att världen fins där, "it's for the taking" typ. :)
Cinderella

2013-01-24, 18:02:10 - URL: http://lagom.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: