Wohooo!!!

 
Första veckan med Viktväktarupplägg resulterade som jag faktiskt förväntade mig med ett rejält minus. Vätska eller whatever bryr jag mig inte utan gläds åt -1.8 kg! Faktum är att det känns och kanske talar även det för att det var mycket vätska men så är jag då av med det.
 
Viktväktarna förväntar sig att ens målvikt är inom normalt BMI och något annat vore väl konstigt. För mig skulle det innebära att jag behöver tappa runt 28 kg. Ärligt talat känns inte det ens som en möjlighet, jag är glad över varje kilo minus, men skulle jag komma dithän så är det ju fantastiskt. Detta betyder nu inte att jag har för avsikt att börja svaja i det jag gör efter några ytterligare tappade kilon, men det hela får utveckla sig allt eftersom. Å andra sidan igen så är ju en stark målbild avgörande, sägs det. Jag får väl satsa på att bli snygg i en FilippaK-kavaj i någon lämplig storlek.
 
Idag har vi planeringsdag och det blir matutmaningar igen. Jag tittade på den meny som mötesplatsens restaurang lagt ut på webben igår kväll och det kan vara att en av fiskrätterna blir OK. Förutsatt att jag får den smörbaserade skyn (eller vad det nu var) på sidan om. Kanske ska jag gå in på Coop på Centralen och se om de har kokta ägg. Vad gör man inte får att behålla beslutsförmågan uppe. Men å andra sidan igen, jag har deklarerat för ett antal kollegor att jag går till VV och vill ha deras stöd och uppmuntran att göra goda val. Med andra ord inget tjat om att ta en bulle eller kaka.
 
Vikt vecka 1: -1.8 kg
Totalt: -1.8 kg
Postat av: Helen

Hej, längesen jag kommentera men brukar läsa bloggen när det kommer inlägg.

Skönt du fått rättsida på blodtryck och hälsan och grattis till att fått ett minus! Jag gillar vv men tröttnade på att räkna efter ett tag, har dock kvar grundtankarna i huvudet och det fungerar faktiskt bra :D
Ha en fortsatt fin dag/ vecka.

2015-08-20, 13:54:35 - URL: http://helenholmberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: