Ledig, ledig, ledig

 
 
Att vara ledig är verkligen en njutning men det ger mig också dåligt samvete. Och gör mig litet rastlös också. För jag gör verkligen ingenting. Det vill säga inget produktivt.
 
Jag har den senaste veckan gått promenader, läst, sett på filmer och bara varit. Litet matlagning, litet bakning. Och igår skrev jag en artikel jag lovat göra. Idag ska jag shoppa med dottern i Norrköping och häromdagen var vi en tur till Stockholm och gick på museum. Men inget grejande hemma har det blivit.
 
Trots alla föresatser så har jag ätit litet "fel", choklad har slunkit ner, litet rödvin också. Men minst varannan dag har jag gått standardrundan på 6 km och kortvarianten däremellan.
 
Något som är litet skamfullt men som ändå är sant är att jag via Facebook sett att en bekant sagt sig nu redo att ta tag i hälsa och vikt och det sporrar mig. Jag har ofta tänk att "jag ser ju i alla fall inte ut som hen". Nu får jag tänka att kanske lyckas "hen" och genast vaknar mina tävlingsinstinkter. Sorgligt men så är det.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: