Helgernas påverkan på vågen

 
 
Tala om underbar vinterdag! Det bet litet grann i kinderna men bara så det kändes som vinter.
 
Onsdagar är mina invägningsdagar på Viktväktarna, så trots att de inte har öppet idag, så ville jag ha en siffra. En siffra för att se hur stor "skadan" av julledigheten gjort. Till min glädje och i ärlighetens namn är inte skadan stor att tala om. Vågen hemma visade på 86.5 kg, för tre veckor sedan vägde jag 86.2 på VV:s våg. Och med tanke på att den vågen oftast visar något mindre än hemmavågen, så finns rentav möjligheten att jag ligger på ett litet minus.
 
Så, jag är tillbaka på VV-banan. Jag kallar dagens datum nytt utgångsdatum för årets hälsoövningar och jag listar från och med nu den faktiska vikten och inte hur mycket plus eller minus jag får i resultat. Ur ett helhetsperspektiv utgår jag från vikten jag hade förra påsken, 96 kg, vilket är den högsta ogravida vikt jag någonsin haft.
 
Så, mot nya framgångar 2016!
 
Vad vågen visar:
 
Maxvikt april 2015: 96 kg
 
VV 150819: 94.2 kg 
 
Vikt 160106 (hemma): 85.5 kg
Postat av: Helen

Tack så mycket!! God fortsättning på det nya året <3

Och inga dåliga framsteg, ser ut som VV är rätt väg för dig!! Bra jobbat :D

Svar: VV är ju ett sätt att hålla fokus, inga konstigheter som jag ser det. Nu gäller det att få upp styrfarten ordentligt igen. :)
Cinderella

2016-01-07, 22:56:15 - URL: http://helenholmberg.se
Postat av: Health by Nina

Heja dig! Vad duktig du är som kan hålla dig på banan under julen! Bra jobbat.

Svar: Tack! Nu behöver jag se till att inte bli alltför övermodig, helgen som gick blev det en hel del godsaker...
Cinderella

2016-01-08, 10:26:26 - URL: http://healthbynina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: