Resultatet från Tanitavågen



Sisådärja.

Nu har jag utgångssiffrorna klara inför, inte precis min omstart, men för min fortsättning mot målet -20 kg till påsken 2011.

Ja. Jag har faktiskt formulerat det målet nu, inte som slutmål för det är det inte men det första stora målet. Tidigare har jag haft förmågan att kunna springa igen som mål, men det vet jag nu att jag kan bara jag vill, så jag behöver något nytt och mätbärt. Med andra ord innebär -20 kg att jag väger 74 kg i april (snudd på att det svindlar när jag tänker på det, men det är inte så långt bort).

Så, jag är kvinna, 50 år och 163 cm lång.

Resultatet från Tanitavågen 101230:

Kroppsvikt: 82.2 kg
Kroppsfett: 39.4 %
"Kroppsvatten": 43 %
Viceralt fett: 9 %
Muskelvikt: 47.3 kg
Skelettvikt: 2.5 kg
Basal energiförbrukning: 1512 kcal
Metabolisk ålder: 50 år

Så vad finns att säga om detta?

Jag är för tung för min längd, fettprocenten behöver minska till minst 30 % för att klassas som "acceptabelt", enligt kroppsvattensiffran skulle jag behöva dricka mer vatten, viceralfettsnivå mellan 0-12 är hälsosamt så min siffra på 9 är bra (tjohoo!), muskelvikten är som den är, skelettvikt på 2.5 kg undrar jag vad det är vågen mäter och dygnsenergiåtgång och metabolisk ålder är det väl inte mycket att orda om.

Det ska bli spännande att göra om denna mätning i april, jag har redan bokat in mig på en ny inspirationskonsultationstid.

Obs! Dessa siffror och mätningar är sannolikt inga sanningar och mätningen av metabolisk ålder och kroppsvatten ifrågasätter jag vad det över huvudtaget är, likaså skelettvikten på 2.5 kg men siffrorna får utgöra en baslinje som jag jämför mig med längre fram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: