Jag är bra knäpp



Söndagar är ju min invägningsdag och vad gör jag då?

-Jo.

Jag väger mig på lördag för att se vad jag har för marginal till söndagen! Jag kollar om jag ska pressa mig för att få till ett minus eller bara sucka och ta ett plus.

Och sedan då?

-Jo.

Om jag får ett OK minus på söndagen, då kan jag ta det litet lugnt i början på veckan (som alla kanelbullarna och Budapestbakelsen och chokladen i början på veckan som gick)!

Jag inbillar mig inte att jag lurar någon annan än mig själv, men jag begriper inte varför jag gör det!

-Rädsla för att vara alltför framgångsrik?

Undrar om detta återspeglas i andra aspekter av mitt liv? Att jag inte gör allt det jag har förmåga/förutsättningar att göra?

Så kan man fundera en lördagförmiddag.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: