Motivation-en flyktig färskvara


Robine som har Värsta feta bloggen har skrivit ett suveränt inlägg om motivation, driv, go (läs här).

Jag läste inlägget innan jag stigit upp och när jag kom till Robines slutord (som är ungefär): Tänker du vänta på att motivationen kommer, eller tänker du ta den, då steg jag upp.

Frukost, på med skorna och stavarna och ut.

Motivationen kommer inte av sig själv, jag måste ta den själv.

Tack Robine!
Postat av: HOVIKA

Så sant. Som det mesta i livet tänker jag. vissa beslut kräver mer av oss än att vi ska klara att genomföra det av bara lust och känsla. Vi måste i bland bli burna av själva beslutet eller ständigt jobba med beslutet. Det är därför jag gillar att följa din blogg för du håller i både när det går som bäst och när motivationen är mindre. Vi får inte heller glömma att livet innehåller så mycket mer som tar både energi och tid. Kanske är det godkänt även när vi inte gör 100 % när det gäller vikten.Oj ursäkta den långa o svamliga kommentaren till ditt inlägg. Det väckte tankar hos mig själv.



Det jag egentligen ville säga är att jag tycker att du är bra o tacka så mycket för dina ord i min blogg. Jag ska fundera över min affirmationer och försöka påbörja något som kan bli en visionboard. Tack för tipset.

2011-08-02, 22:18:00 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com
Postat av: pernilla be

Så är det! Och man behöver bli påmind då och då. Ibland ska man inte tänka så mycket utan bara göra. Det är då man behöver träningen som bäst. När motivationen tryter är det därför bra att ha en plan och sedan hålla sig till den. Sen går det upp och ner, det är en del av resan. Förhoppningsvis blir vi klokare med tiden :-) kram, pernilla be

2011-08-03, 01:06:44 - URL: http://www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: