Och så var det den svåra stunden på dagen

Jag är hyfsat hungrig, lagom trött efter en lång dag och maten står på spisen och puttrar.

Klar om 20 minuter ungefär.

Och där ligger den färska baguetten....och Bregottet...I skafferiet finns ett öppnat Ballerinapaket....Någon har lämnat ett par Dumle-kolor på köksbordet...

Jag tror detta är den stunden på dagen som ställer viljan och motivationen på största provet.

-Vad har du för knep för att stå emot?
Postat av: Elin

Tänk på hur det kändes när du klev upp på vågen och såg ett minus och sen tänker du på hur det kändes när du klev upp och det var ett plus. Skillnaden. Sen säger du åt den som lämnade dumlen på bordet att antingen gömma dem eller äta upp dem. =) Här är maken införstådd med att ska han äta onyttigt så vill jag inte se, höra, lukta eller på något vis veta om det. Funkar ganska bra.



Sen tänker jag att detta är första rivstartsveckan och jag vill ha ett så grymt resultat att jag inte vill äta något onyttigt alls.



Pepp och lycka till!

2011-08-23, 19:27:23 - URL: http://elin79.se/vikt
Postat av: karin-mot60kg

Ooooh, usch, det där är en jättejobbig stund! Jag har gett efter för det suget hur många gånger som helst :(



Bit ihop, andas djupt och håll ut till middagen!

2011-08-23, 20:14:17 - URL: http://mot60kg.blogspot.com
Postat av: Hovika

Ja fy vad jobbigt det. Mitt knep är att försöka vara medveten. Medveten om suget, den inre dialogen o konsekvenserna av mina val. Men idag klarade jag det inte. Hoppas du lyckades bättre än vad jag gjorde.



Sv: det var verkligen överraskande, snällt o kul med kläderna för jag fick dem bara , fyller inte år.

2011-08-23, 22:57:58 - URL: http://halsaoharmoni.blogspot.com
Postat av: Pernilla Be

Jag brukar tänka "det är inte värt det". Funkar dock inte alltid :( Jag brukar också tänka att det jag äter inte är det stora problemet, det ger inget plus på vågen, men suget det väcker är förjävligt, det kryper innanför skinnet. Sen brukar jag sysselsätta mig tills maten är klar, viks tvätt, tömma diskmaskinen, slänga sopor eller kompost.



Mvh, Pernilla be

2011-08-23, 23:22:00 - URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: