Han höll takten bra åt mig!



Något slags plan för dagens gymbesök behövde jag och tänkte att "uthållighet" kunde duga gott. Och när jag tänkte "uthållighet" tänkte jag löpbandet. Och sedan tänkte jag tidtagning på 2.5 km även om det kanske inte är det längsta jag pallar med så är det ändå en sträcka jag klockat tidigare. Sist, och det var i höstas, sprang jag 2.5 km på 18.13.

Ikväll klarade jag det på 17.36 inklusive 2 minuters gående uppvärmning.

Bredvid mig sprang en man på en hastighet på 13 km/hrs, bra mycket snabbare än mina 9-10 km/hrs men han höll en så bra takt att det bara var för mig att följa.

Det finns väl en anledning att landsvägscyklister och flyttfåglar byter ledarpippi då och då, den får ju dra resten av skocken!

Dagens motion:

Löpband: 20 min (2 min uppvärmning+ 8 min på 9 km/hrs+ 1 min på 6 km/hrs+3 min på 10 km/hrs + 1 min 6 km/hrs + 2.5 min 9 km/hrs + 2.5 min nertrappning)

Styrka: 20 min överkropp och mage
Postat av: Christer

Ja ibland behöver man en ledarpippi

2011-01-09, 01:00:36 - URL: http://wellnessfight.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: