Riksdagen och Nationalmuseum


Utsikt från Riksdagshusets café


Före mötet på Riksdagshuset hann jag med en 45 minuters promenad genom Kungsan och Gamla Stan. Och jo, jag hann med en chai-te också... På Riksdagshuset mötte jag en riksdagskvinna som är yrkeskollega till mig, biomedicinsk analytiker, och sådana kontakter gäller det att odla. Hon var mycket positiv och trevlig och kommer att ställa upp på en del inbjudningar från min sida.


 

Efter mötet blev det lunch på ett av mina favoritställen; Atrium på Nationalmuseum. Liten grönsakstallrik och fisk- och skaldjurssoppa, dagen till ära slog jag till på en ljummen skiva nybakt bröd av något slags surdegssort.

 

En bra dag på alla sätt bortsett från att tåget i vanlig ordning var försenat, 20 minuter denna gång.

 

Dagens rörelse:

 

Promenad: 45 min och 3x15 min.

Postat av: Anna

Soppan såg såååå god ut :D men jag gillar inte skaldjur haha

2011-01-26, 21:12:35 - URL: http://styleoflife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: