Jag jobbar på distraktioner


Jag har svårt att slita mig från nätet och från tidningarna. Händelserna i Oslo dominerar mina tankar största delen av min vakna tid. Det handlar inte bara om att våra barn är i samma ålder som ungdomarna på Utöya utan också om vad som kommer att hända nu. Rädsla för att det galna manifestet anammas av andra galningar.

Jag har försökt finna goda situationer och goda tankar ändå.

Det var gott att tillbringa en dag med äldsta sonen igår och ha tillfälle att prata på tumanhand. Det har varit gott att sova gott en natt, dricka morgonkaffe i lugn och ro. Det var gott att komma iväg på en stavrunda på grusvägarna och ta mig en pratstund med en granne. Det var gott att prata med bästa vännen på telefon.

Det känns skönt med distraktion av hjärnans malande.


Morgonens runda:

Stavpromenad 5.4 km

Tid: 56 min 28 sek

Kcal: 303

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: