Jag lurade mig själv!

Duschen efteråt kändes härlig!


Utan att ge mig själv en chans att slingra mig eller komma med undanflykter bytte jag om och drog på mig de nya springskorna. Maken som sprang i morse och precis klarat av en timme på motionscykeln blev inviterad att komma med. Som draghjälp.

Inte gick det fort inte, men faktum är att det gick 3 minuter snabbare än sist och redan det är något. Och jag klarade mig under 8 min/km stor del av sträckan, alltid något det också.

Vi pratade om detta att "lura" sig själv till träning igår kväll. Vår maratonlöpare sa att hon klarat av några av sina bästa träningspass genom att bara ge sig ut för en lätt runda. T, som precis som jag gått ner 15 kg på ett år, berättade att de gånger då hon verkligen inte orkar träna, då åker hon ner till gymmet i alla fall och bara spankulerar omkring därinne.

-Om jag tappar vanan att ta mig, åka till gymmet, då är det risk att jag lägger av, sa hon.

Ibland är det bra att lura sig själv.

Man kan komma att bli överraskad!

Dagens:

Löpning: 5.22 km

Tid: 43 min 18 sek

Kcal: 359
Postat av: Helen

En stor vinst till dig, gratulerar! Snart kommer du upp i snabbare tider, konditionen kommer tillbaka lika fort som den försvann om man inte ger upp. Ha en härlig långhelg nu, med många fina utepromenader! Är allt lite avundsjuk på alla som kan ge sig ut och spontant bara gå ;) Kram

2011-06-02, 19:15:21 - URL: http://helenholmberg.se
Postat av: Anna

Härligt!!

Kram

2011-06-02, 21:44:37 - URL: http://viktkampen2011.blogspot.com/
Postat av: Gitsan

Det krävs nog att tänka i lite andra banor ibland för att inte tappa sugen :)

2011-06-03, 13:38:13 - URL: http://gitsan.bloggsida.se/
Postat av: Fitter at fifty

Smart sätt att lura sig själv till träning. Mitt problem är att jag ofta jobbar länge och när träningspasset närmar sig tänker jag:

- Hinner inte, måste bara göra klart det här först.

Jobbet måste ju gå före eller...

Jag vet det är bara undanflykter och detta är ett negativt beteende som jag måste ta tag i!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: