Nu blev jag glad!

Karin - Mot 60 kg, hittade müslireceptet från Toppform plättlätt!

Müslin är fenomenalt god samtidigt som den är bra. Konsistensen blir den av de rostade "kluttarna" i Start (som väl mestadels består av socker?) och det älskar jag. Om man dessutom serverar müslin med färska jordgubbar så blir det rena lyxen.

Här är receptet Karin letade fram till mig:

Müsli
Ingredienser
Beräknat för 20 portioner
4 dl rågflingor
5 dl havregryn
2 dl dinkelflingor
2 dl boveteflingor
50 g valnötter
50 g mandel
50 g hasselnötter
2 dl solroskärnor
1 dl kokosflingor
1 dl linfrön
1 dl sesamfrön
1/2 dl honung/råsocker
3 msk rapsolja
2,5 dl vatten

Gör så här:

Blanda ut honungen med vattnet och oljan. Arbeta in honungsvattnet med resten av ingredienserna. Fördela allt på en plåt. Rosta i 30 min på 200 grader och rör om minst var 10:e min. Låt svalna och rör ner 3 dl russin eller annan torkad frukt.

Postat av: Birgitta

Tack för det receptet, det ska jag testa att göra i morgon dag!

2011-06-14, 18:10:24 - URL: http://gitsan.bloggsida.se/
Postat av: Anna

Ohh detta ska testas , för jag verkligen älskar start men som sagt inte nyttiga ;) Så tack för du la ut detta:))

Kram

2011-06-15, 07:58:32 - URL: http://viktkampen2011.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: