Det var detta med stress...


Positiv eller negativ stress, eller som i mitt fall; en kombination av båda, har den här veckan varit fylld av. Och det har blivit så tydligt, redan efter ett par dagar, att min hjärna och kropp inte är det minsta intresserad av om stressen är av det ena eller det andra slaget; de reagerar. Med gamla, inbitna stressvar; bröd....litet vin... mera bröd... bakelse...choklad...

Ärligt talat så är jag förvånad!

Jag trodde jag hade lärt mig att kontrollera detta, jag är medveten om och minns hur det var för ett år sedan och tiden dessförinnan, men ändå har jag svepts med. Jag misstänker ändå att det inte så mycket handlar om prestationsrelaterad stress, för ur den synpunkten har jag haft en riktigt rolig vecka, utan det är en aspekt jag inte kan påverka, jag har inte mandat till det. Det är maktlöshet som stressar. Men, saker och ting är satta i rullning, den som har mandat har börjat vidta åtgärder och kanske kan en förbättring åstadkommas.

Så.

Den här veckan får bli en parentes.

Eller något jag ser tillbaka på och lär mig av. Kanske ska jag fundera på om jag hade kunnat motverka "stressattacken" eller hantera den på annat vis.

Jag promenerade 4.26 km före jag fikade (scones och latte) på Bagarstugan i Norrköping, ett av mina favoritfik. Sedan roade jag mig med att prova kläder, bla en läcker Armani-jacka (för smala ärmar) och en fin klänning från Kello (för högt skuren i halsen).



Med mig hem hade jag en ny handkräm från Crabtree & Evelyn!

Dagens:

4.26 km promenad i promenadtakt
Postat av: Tweety

Gör precis som du, är jag stressad så äter jag (även när jag är ledsen & upprörd. Måste också lära mig att tygla mina känslor. Ha en skön helg. peppkram

2011-03-04, 17:44:21 - URL: http://tweety26.wordpress.com
Postat av: M

Ta det som en lärdomsvecka. Det bästa med snedsprång är att vi lär oss av dem. En vecka är inte heller mycket att hänga upp sig på. Tänka alla övriga veckor som du lyckats. Ner i diket och upp på banan igen bara.

2011-03-04, 18:29:18 - URL: http://metasblogg.blogg.se/
Postat av: Njett

Stress är spännande. Speciellt vad den gör med tankarna och kroppen. Jag hoppas du finner din balans igen och inte ser detta som ett bakslag. Se det, precis som du skriver, som en lärdom och erfarenhet och reflektera över om det fanns fler bakgrundsvariabler som påverkade dig och som kan hjälpa dig i framtiden. Lycka till! Keep up the good work!

2011-03-04, 19:59:00 - URL: http://njett.blogspot.com
Postat av: APAN SATT I GRANEN | en viktresa du vill följa

Det är verkligen inte roligt att känna stress. Kram på dig. Bilden är fantastisk och jag hoppas att du njöt av din fika.

2011-03-05, 00:04:07 - URL: http://apans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: